VNITŘNÍ PŘEDPIS ZAMĚSTNAVATELE K POSKYTOVÁNÍ OSOBNÍCH OCHRANNÝCH PRACOVNÍCH PROSTŘEDKŮ A MYCÍCH, ČISTICÍCH A DEZINFEKČNÍCH PROSTŘEDKŮ
Zaměstnavatel: .........................................................
Zastoupený: .........................................................
K realizaci § 104 ZP a nařízení vlády č. 390/2021 Sb., o bližších podmínkách poskytování osobních ochranných pracovních prostředků, mycích, čisticích a dezinfekčních prostředků vydávám tento
vnitřní předpis k poskytování osobních ochranných pracovních prostředků a mycích, čisticích a dezinfekčních prostředků
I. Poskytování osobních ochranných pracovních prostředků
1. Osobní ochranné pracovní prostředky (dále jen "OOPP“) jsou poskytovány na základě vyhodnocení rizik a konkrétních podmínek na pracovišti dle vlastního seznamu.
2. Hodnocení rizik pro výběr OOPP
Pracoviště .........................................................
Zhodnocení bylo provedeno dne .........................................................
Revize provedena dne .........................................................
3. Seznam pro poskytování OOPP
4. V případě, že dojde na pracovišti k změnám, které ovlivňují bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců, provede se znovu zhodnocení rizik. Na jeho základě bude proveden opakovaný výběr OOPP. Nové vyhodnocení rizik a změnu seznamu provede odborně způsobilý zaměstnanec.
5. Podle § 7 nařízení vlády č. 361/2007 Sb., ve znění pozdějších předpisů, platí, že při poklesu teploty vzduchu na pracovišti na 4 °C a nižší musí být zaměstnanec vybaven také rukavicemi a pracovní obuví chránící před chladem. Pro stanovení potřebných tepelně izolačních vlastností pracovního oděvu, postačujících k zajištění tepelně neutrálních podmínek lidského organizmu, se postupuje podle příslušné technické normy o ergonomii tepelného prostředí (ČSN EN ISO 7933 Ergonomie tepelného prostředí - Analytické stanovení a interpretace tepelného stresu pomocí výpočtu předpovídané tepelné zátěže) a normy o stanovení a interpretaci stresu z chladu pomocí potřebné izolace oděvu a místních účinků chladu (ČSN EN ISO 9920 Ergonomie tepelného prostředí - hodnocení tepelné izolace oděvu a odporu oděvu při odpařování).
6. Vedoucí zaměstnanec, příp. odborně způsobilý zaměstnanec v prevenci rizik ........................ zajistí provedení výměny OOPP okamžitě v případě, že poskytnutý ochranný prostředek ztratil jeho ochrannou funkci, nebo ochranná funkce je snížená opotřebením nebo poškozením. Lhůty stanovené pro výměnu poskytnutých OOPP uvedené v seznamu jsou pouze orientační a slouží pro možnost optimalizace zásob.
7. Zaměstnavatel je povinen udržovat OOPP v použivatelném stavu, což znamená je povinen zajistit jejich praní, čištění a údržbu.
8. Vedoucí zaměstnanec prokazatelně informuje zaměstnance, kterému jsou OOPP poskytnuty, o rizikách, před kterými jej používání ochranného prostředku chrání a o způsobu jeho používání. Způsob a datum informování poznamená do evidence BOZP vedené o zaměstnanci. Zaměstnanec potvrdí svým podpisem, že OOPP převzal a byl poučen o jeho používání.
9. Poskytnuté OOPP jsou vlastnictvím zaměstnavatele. Zaměstnanci jsou povinni používat poskytnuté OOPP jen k těm účelům, pro které jsou určeny.
II. Poskytování mycích čisticích a dezinfekčních prostředků
Mycí čisticí a dezinfekční prostředky při práci zařazené do kategorie “Čistá“ jsou k dispozici v dostatečném množství na sociálních a hygienických zařízeních.
Předpis nabývá účinnosti dnem…