Třetí fáze: zpracování podkladů pro kontrolní
orgán
V
momentě, kdy skončí realizace etapy či celého projektu, začíná administrativní část
projektu, která slouží k proplacení dotace. Většinou má příjemce jeden měsíc na
zpracování monitorovací zprávy.
Monitorovací
zpráva se skládá ze samotného textu a tabulek zprávy a
dále z velkého počtu příloh.
Na
úvodní straně zprávy se vyplní identifikační údaje, jakými jsou: o jaký jde
projekt, název konečného příjemce, za jaké období je zpráva vyplněna.
Další
část zprávy obsahuje popis realizace projektu nebo etapy - co se podařilo,
jakým způsobem a dále případně další popis realizace v příští etapě. V případě,
že se projekt skládá z více aktivit, je vhodné popsat každou aktivitu odděleně.
V
další části zprávy se sleduje naplnění monitorovacích ukazatelů. V případě
etapové zprávy není nutné mít splněné veškeré ukazatele. U závěrečné zprávy již
musí být veškeré monitorovací ukazatele naplněny. Pokud došlo k naplnění vyšší
hodnoty ukazatele, než bylo plánováno, je důležité tuto situaci oznámit
kontrolnímu orgánu k odsouhlasení. Pokud se dostanete do situace, kdy se nepodařilo
naplnit plánovanou hodnotu ukazatelů, mohlo by dojít ze strany Řídícího orgánu
ke krácení poskytnutých prostředků.
Dále
mohou být v monitorovací zprávě tabulky s požadavkem vyplnění finanční situace
projektu v souhrnu - kolik bylo plánováno a kolik se opravdu vyčerpalo.
Soupiska faktur a účetní
doklady
Jednou
z nejdůležitějších je soupiska faktur. Tato příloha obsahuje soupis veškerých
faktur, včetně názvů dodavatele, částek, datumu splatnosti, které příjemce
proplatil v rámci realizace a žádá o jejich refundování ze strukturálních fondů.
Na tuto soupisku navazují vlastní účetní doklady, které by měly být srovnány v šanonu
za sebou dle soupisky, a k nim se musí přiložit výpisy z účtu, smlouvy,
objednávky, předávací protokoly, dodací listy a vzorky.
Veřejné zakázky
Další
přílohou monitorovací zprávy je veškerá…