Zapomněl(a) jste své osobní heslo? Neznáte své přístupové údaje?
Získejte přístup k tomuto placenému dokumentu zdarma.
Informace najdete pod ukázkou textu.
JUDr. Vladimíra Knoblochová
Komentované ustanovení upravuje právo postihu (regres) mezi jednotlivými články dodavatelského řetězce. Podle důvodové zprávy k zákonu č. 374/2022 Sb. je zde promítnut článek 18 směrnice 2019/771.
Tím, kdo odpovídá spotřebiteli za vady zboží, je konečný prodávající, tj. ten, kdo zboží spotřebiteli prodal, a to i v případě, že vada byla způsobena konáním nebo opomenutím jiné osoby ve smluvním řetězci. V takovém případě má ale prodávající právo na náhradu od toho, kdo mu v rámci své podnikatelské činnosti věc prodal nebo kdo byl zavázán poskytovat digitální obsah či službu digitálního obsahu, včetně jejich aktualizace (viz § 2161b). Právo postihu tedy konečný prodávající neuplatňuje vůči skutečnému původci vady, ale vždy vůči předchozímu článku smluvního řetězce, který má pak opět právo postihu vůči tomu, od koho věc koupil, až se takto…